Solliciteer snel en eenvoudig via e-mail.

CRM Manager (m/v/d)

Functieomschrijving: CRM Manager (m/v/d)

Over ons

Wil jij een start-up merk helpen vormgeven? Dan hebben wij een uitdaging voor jou. Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een slimme, gemotiveerde persoon die graag zo snel mogelijk technische en strategische uitdagingen aan wil gaan.

Jouw taken

Retentie marketing campagnes:
  • Planning en uitvoering van creatieve, cross-channel campagnes (e-mail, WhatsApp, ansichtkaarten, pushberichten, flyers, postings, give-aways, enz.)
  • Ontwikkeling en implementatie van flows met Klaviyo en Charles
Klantonderzoeken:
    • Uitvoeren van enquêtes om de klanttevredenheid te meten (NPS)
    • Feedback verkrijgen over campagnes, producten, klantervaringen, behoeften en trends
    KPI-analyses:
      • Analyse en optimalisatie van retentie KPI's
      • Identificatie van optimalisatiepotentieel
      Klantreis:
        • Identificatie van nieuwe retentiecontactpunten
        • Ontwikkeling van nieuwe klantreizen met focus op het verhogen van de customer lifetime value (CLV) 
        Doelstellingen:
          • Verhogen van de Net Promoter Score (NPS) en verkoop door effectieve CRM
          • Verhoging van CLV
          • Verbetering van gedefinieerde KPI's (open rates, CVR, sign-ups, engagement, enz.)
          E-mailmarketing (Klaviyo):
            • Monitoring, optimalisatie en verdere ontwikkeling van het e-mailkanaal
            • Planning en realisatie van content
            • Overleg en coördinatie met het bureau
            WhatsApp-marketing (Charles):
              • Monitoring, optimalisatie en verdere ontwikkeling van het WhatsApp-kanaal
              • Planning en realisatie van content
              App-ontwikkeling:
                • Hulp bij het opzetten en ontwikkelen van de nieuw geplande app
                 Loyaliteitsprogramma's:
                  • Optimalisatie en verdere ontwikkeling van ons loyaliteitsprogramma (Loyalty Lion)
                  • Optimalisatie en verdere ontwikkeling van ons abonnementenaanbod
                  • Optimalisatie en verdere ontwikkeling van onze verwijzingsprogramma's (Referral Candy & ReviewsIO)
                   Printmailingcampagnes:
                    • Planning en coördinatie van print mailing campagnes
                     Mailingmateriaal:
                      • Optimalisatie en verdere ontwikkeling van onze pakketinserts en mailingmaterialen
                       Analyse & rapportage:
                        • Analyseren van en rapporteren over alle CRM-kanalen
                         Strategische ontwikkeling:
                          • Overzicht en verdere ontwikkeling van het hele CRM-gebied en de strategie
                          • Klantgedrag, touchpoints en optimalisatiepotentieel herkennen en optimaliseren
                          • Bevorderen van klantloyaliteit

                           Uw vereisten

                          • Diploma marketing, economie of een vergelijkbaar diploma
                          • Enkele jaren ervaring in CRM, idealiter in een e-commerce omgeving
                          • Goede kennis van het gebruik van CRM-tools (Klaviyo, Charles, Loyalty Lion, Referral Candy, ReviewsIO)
                          • Analytische vaardigheden en ervaring met KPI-analyses en optimalisaties
                          • Creativiteit en strategisch denken
                          • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om in teamverband te werken
                          • Onafhankelijke, proactieve manier van werken en hoge mate van zelfmotivatie

                          Wat wij bieden

                          • Een uitdagende en afwisselende baan in een dynamische omgeving
                          • De kans om je eigen ideeën en projecten te realiseren
                          • Vlakke hiërarchieën en korte besluitvormingsprocessen
                          • Een gemotiveerd en toegewijd team
                          • Aantrekkelijke beloning en bijscholingsmogelijkheden
                          • Mogelijkheid tot kantoor aan huis
                          • Zakelijke voordelen
                          • Bedrijfspensioenregeling

                          Heb je interesse? Neem dan contact met ons op, we horen graag van je! Wees creatief en laat ons weten waarom jij de juiste persoon bent voor ons team! Je kunt je sollicitatie sturen naar karriere@livefresh.de sturen naar