CRM Manager (m/v/d)
Functieomschrijving: CRM Manager (m/v/d)
Over ons
Wil jij een start-up merk helpen vormgeven? Dan hebben wij een uitdaging voor jou. Om ons team te versterken zijn we op zoek naar een slimme, gemotiveerde persoon die graag zo snel mogelijk technische en strategische uitdagingen aan wil gaan.
Jouw taken
Retentie marketing campagnes:- Planning en uitvoering van creatieve, cross-channel campagnes (e-mail, WhatsApp, ansichtkaarten, pushberichten, flyers, postings, give-aways, enz.)
- Ontwikkeling en implementatie van flows met Klaviyo en Charles
- Uitvoeren van enquêtes om de klanttevredenheid te meten (NPS)
- Feedback verkrijgen over campagnes, producten, klantervaringen, behoeften en trends
- Analyse en optimalisatie van retentie KPI's
- Identificatie van optimalisatiepotentieel
- Identificatie van nieuwe retentiecontactpunten
- Ontwikkeling van nieuwe klantreizen met focus op het verhogen van de customer lifetime value (CLV)
- Verhogen van de Net Promoter Score (NPS) en verkoop door effectieve CRM
- Verhoging van CLV
- Verbetering van gedefinieerde KPI's (open rates, CVR, sign-ups, engagement, enz.)
- Monitoring, optimalisatie en verdere ontwikkeling van het e-mailkanaal
- Planning en realisatie van content
- Overleg en coördinatie met het bureau
- Monitoring, optimalisatie en verdere ontwikkeling van het WhatsApp-kanaal
- Planning en realisatie van content
- Hulp bij het opzetten en ontwikkelen van de nieuw geplande app
- Optimalisatie en verdere ontwikkeling van ons loyaliteitsprogramma (Loyalty Lion)
- Optimalisatie en verdere ontwikkeling van ons abonnementenaanbod
- Optimalisatie en verdere ontwikkeling van onze verwijzingsprogramma's (Referral Candy & ReviewsIO)
- Planning en coördinatie van print mailing campagnes
- Optimalisatie en verdere ontwikkeling van onze pakketinserts en mailingmaterialen
- Analyseren van en rapporteren over alle CRM-kanalen
- Overzicht en verdere ontwikkeling van het hele CRM-gebied en de strategie
- Klantgedrag, touchpoints en optimalisatiepotentieel herkennen en optimaliseren
- Bevorderen van klantloyaliteit
Uw vereisten
- Diploma marketing, economie of een vergelijkbaar diploma
- Enkele jaren ervaring in CRM, idealiter in een e-commerce omgeving
- Goede kennis van het gebruik van CRM-tools (Klaviyo, Charles, Loyalty Lion, Referral Candy, ReviewsIO)
- Analytische vaardigheden en ervaring met KPI-analyses en optimalisaties
- Creativiteit en strategisch denken
- Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om in teamverband te werken
- Onafhankelijke, proactieve manier van werken en hoge mate van zelfmotivatie
Wat wij bieden
- Een uitdagende en afwisselende baan in een dynamische omgeving
- De kans om je eigen ideeën en projecten te realiseren
- Vlakke hiërarchieën en korte besluitvormingsprocessen
- Een gemotiveerd en toegewijd team
- Aantrekkelijke beloning en bijscholingsmogelijkheden
- Mogelijkheid tot kantoor aan huis
- Zakelijke voordelen
- Bedrijfspensioenregeling
Heb je interesse? Neem dan contact met ons op, we horen graag van je! Wees creatief en laat ons weten waarom jij de juiste persoon bent voor ons team! Je kunt je sollicitatie sturen naar karriere@livefresh.de sturen naar